Ernst er alene i Tyrkia

- Det som holder liv i meg er å være sammen med de som er i Sjømannskirken.

24. aug 2018 kl 14.10

- Som tidligere sjømann har jeg alltid sett på Sjømannskirken som mitt andre hjem, sier Ernst Werner Christensen.

- Det som holder liv i meg er å være sammen med de som er i Sjømannskirken.

For to år siden mistet Ernst Werner Christensen (81) sin kjære. Leiligheten de hadde kjøpt sammen i Alanya ble tom. Dagene ble lange.

- Vi skulle vært to, sier 81-åringen og ser ned.

Trøst og selskap
I Sjømannskirken i Alanya finner den tidligere sjømannen god støtte. Dit går han hver eneste dag kirken holder åpen.

- Som tidligere sjømann har jeg alltid sett på Sjømannskirken som mitt andre hjem. Her treffer jeg mange kjente, og det er alltid noen å prate med. Her finner jeg både trøst og selskap, sier risøringen før han går bort og setter seg ved et bord i kirken. Veldig raskt er han en del av samtalen - og fellesskapet.

Her kan du lese mer om Sjømannskirken som kirkelig, sosialt, kulturelt møtested.

Visste du at Sjømannskirken er avhengig av gaver fra enkeltpersoner for å kunne fortsette å være et hjem ute? Gi en gave her.

Støtt Sjømannskirkens arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!

Støtt arbeidet vårt

kr
Les mer om skattefradrag i Norge her