Fotograf Morten Sæle

Besøkstjenesten

Vi møter mennesker der de er!

Sjømannskirken ønsker å være en tjenende kirke til stede i verdens hverdag. Vi har aktiviteter og tilbud på kirka for studenter, familier, eldre og andre som oppholder seg i København for kortere eller lengre tid. Men vi er også en oppsøkende kirke som møter mennesker i alle aldre der de er gjennom besøkstjenesten og skipsbesøk.

Noen ganger byr livet på utfordringer som gjør at det kan være godt å ha noen å snakke med. Det kan handle om psykisk eller fysisk sykdom, sorg, utfordrende relasjoner eller noe annet. Kanskje trenger du en hjelpende hånd til enklere praktiske ting, noen å gå tur sammen med, eller bare noen å snakke norsk sammen med? Vi kommer gjerne på besøk til nordmenn i vårt nærområde - hjemme eller på institusjon.

Ta kontakt med diakonal medarbeider Liv Eikenæs Royal ler@sjomannskirken.no / +45 22 26 38 23 hvis du vil vite mer om besøkstjenesten eller du kjenner noen som kunne tenke seg besøk.

Skipsbesøk er også høyt prioritert i arbeidet vårt, og vi besøker jevnlig båter i København og Køge.