Dåp

En stor begivenhet!

Velkommen til dåp i Sjømannskirken enten du er voksen, ungdom eller du kommer med ditt nyfødte barn! Hjertelig velkommen!

Dåpen er en vakker seremoni hvor vi bekreftes som uendelig verdigfulle for Gud og hvor vi som fellesskap får tydeliggjort det ansvaret vi har for hverandre - vi hører sammen. I dåpen tar Gud i mot oss som sine barn og gir oss å høre til i sin kirke.

Vi kan ha dåp i søndagens gudstjeneste kl. 11, eller i en egen dåpsgudstjeneste på lørdager kl. 11.

I forkant av dåpen avtales et møte med den presten som skal ha gudstjenesten den aktuelle dagen. Da har vi muligheten til å bli litt kjent og vi øver på de praktiske i gudstjenesten.

Sjømannskirken ønsker også å bidra til trosopplæring gjennom oppveksten. I tillegg til gudstjenester og konfirmasjon, har vi babysang og andre arrangementer for barn.

For å booke dåp send en mail til kobenhavn@sjomannskirken.no eller på tlf. 32 57 11 03.

Når vi har avtalt dato for dåp kan dere fylle ut dette skjemaet.