Sykebesøk

Når noen blir syk – og når krisen rammer.

Det hender at skandinaver blir innlagt på sykehus. De fleste havner på det private sykehuset Hospiten i Puerto del Carmen. Personale fra kirken er på sykebesøk der flere ganger i uken i perioden oktober til mars. Vi får tilbakemeldinger fra pasientene at de opplever det som en trygghet og en avveksling å få besøk og kunne snakke norsk, på et sykehus der mye går på spansk.

Vi har en norsk/spansk mini-ordbok som vi deler ut. Denne kan være til hjelp for å forklare og forstå. - Noen pasienter kommer på det offentlige sykehuset Hospital General i hovudstaden Arrecife. Da kan også presten eller andre fra Sjømannskirken tilkalles.

Mennesker som opplever dødsfall, kriser eller andre vanskeligheter på Lanzarote, kan få støtte og hjelp fra ansatte i Sjømannskirken. Mange har behov for et menneske å snakke med om livet sitt. I kriser og beredskapssaker samarbeider vi tett med konsulat og andre relevante instanser.