Dåp

Velkommen til dåp.

"La de små barna komme til meg, og hindre dem ikke! For Guds rike tilhører slike som dem", sa Jesus. Barna hører til hos Gud, og i dåpen blir dette både bekreftet og fornyet.

For å ha dåp i Sjømannskirken må man være medlem av Den norske kirke, eventuelt av et annet kirkesamfunn som aksepterer at vi kan døpe på deres vegne.

Foreldrene møter presten til en samtale på forhånd. Da kan man ta opp praktiske og trosmessige temaer.

Dåpen blir som hovedregel gjennomført i forbindelse med en av de vanlige gudstjeneste våre. Vi kan også gjennomføre dåp andre steder i Frankrike etter avtale.

Dåp er gratis, men ønsker man å gi en gave til kirken har man selvsagt mulighet til det.

Vi døper både barn, ungdom og voksne.

Så hvis du ønsker dåp i Sjømannskirken eller har spørsmål om dette: Ta kontakt med paris@sjomannskirken.no.