Bryllup

Bryllup i Singapore.

Bryllup i Singapore
Det blir stadig mer populært å vies i utlandet, og i den sammenheng er Singapore intet unntak. Vi på Sjømannskirken gleder oss stort over at folk gir hverandre sitt ja her i Singapore.

Ikke vigselsrett
Sjømannskirken i Singapore har ikke vigselsrett. Ved ekteskapsinngåelse må man derfor henvende seg til Den kongelige norske ambassade i Singapore eller Registry of Marriages (ROM). Ambassaden har vigselsrett i de tilfeller hvor både brud og brudgom er norske statsborgere. Man kan naturligvis også inngå borgerlig ekteskap i Norge eller andre land.

Seremoni for de som er gift borgerlig
Idet  man har inngått ekteskap, enten i Norge, ved en ambassade eller annen utenriksstasjon, eller hos lokale myndigheter (vigselsattest må fremlegges), tilbyr kirken en seremoni som heter "Forbønn for borgerlig inngått ekteskap". En slik kirkelig handling er langt på vei lik en kirkelig vigsel med den forskjell at brudeparet spørres om å bekrefte ekteskapsløftet de har gitt hverandre. Den inneholder de elementer man forbinder med kirkelig bryllup; salmer, tale, skriftlesninger, forbønn og gjerne musikkinnslag. Det gis også anledning til å sette på ringer.

Pris er SGD 900,-

E-mail: singapore@sjomannskirken.no
Telefon: + 65 96748251

Velkommen til kirkelig velsignelse i Sjømannskirken!