Sjømannsprest Øyvind AadlandØst-Afrika

Ambulerende sjømannsprest møter nordmenn i Øst-Afrika.

Sjømannskirken ønsker å oppsøke nordmenn der de er. Som ambulerende sjømannsprest er min oppgave å møte mennesker der de jobber, bor eller oppholder seg. Når jeg kommer på besøk vil jeg i samarbeid med dem som ønsker, legge til rette for sosiale samlinger, gudstjeneste, familiesamling eller foredrag. Er det aktuelt kan jeg bistå ved dåp, konfirmasjon, forbønn for borgerlig inngått ekteskap, minnemarkering og begravelse.

Som ambulerende sjømannsprest har jeg fokus på den fortrolige samtalen, hvordan pendling og utstasjonering virker inn på individ, par og familien, etiske utfordringer, beredskap og krisehåndtering.

Jeg tenker at ingen hendelse er for liten og ingen hendelse for stor til å ta kontakt. I fellesskap finner vi ut hva jeg som ambulerende sjømannsprest kan bidra med.

Reiserute

Ta gjerne kontakt med Øyvind om du ønsker en prat over en kaffe i de angitte tidsrommene på listen under.

Tlf/WhatsApp: +47 905 64 911

E-post: oaa@sjomannskirken.no

Reiserute våren 2024:

26/2 reiser til Dar Es Selaam.

27/2 Reiser til Tanga, Tanzania). Ettermiddagsseminar i Interkulturell kommunikasjon med norske studenter på Tanga International Competence Center(TICC).

28/2 Møte med ledelsen på TICC.

29/2 Retur til Dar Es Selaam.

1/3 Barnedåp i Dar.

2/3 Forberedelse av internasjonal gudstjeneste og nordisk kirkekaffe i Azania Front Cathedral i Dar, en luthersk søsterkirke til DnK i Tanzania.

3/3 Gudstjeneste og kirkekaffe.

4/3 Tilstedeværelse i Dar, møte med KN og Equinor.

5/3 Møte på ambassaden.

6/3 Tilgjengelig for møter og oppfølging av kontakter i Dar.

7/3 Reise til Addis.

8/3 Møte med KN, tema: LHBT+ og kommunikasjon. Om kvelden møte med Rev. Martin som stiller den anglikanske kirken (St. Matthew Church) til disposisjon for Sjømannskirken i Addis).

9/3 Møter, forberedelse av nordisk gudstjeneste og kirkekaffe.

10/3 Nordisk gudstjeneste i St. Matthew Church med etterfølgende kirkekaffe.

11/3 Møter og hjemreise fra Addis.

Områder

Etiopia, Kenya, Tanzania, Malawi, Egypt, Uganda, Sri Lanka, Bangladesh, Sudan, Sør-Sudan, Somalia, Maldivene, Rwanda.