Sjømannsprest Pål Kristian Balstad og Hanne Marie Frostlid lager julestemning under julebasaren ved Sjømannskirken i KøbenhavnMorten Opedal

Her kan du kjøpe lodd til julelotteri

Har du savnet julemarked og lotteri under pandemien? I år kan flere sjømannskirker igjen invitere til julemarked.

I disse dager er det stor aktivitet i sjømannskirkene verden over. Selv om pandemien legger noen begrensninger på gjennomføringen enkelte steder, er det tid for julemarked og basar igjen.

Vi har samlet informasjon om aktivitetene i de ulike sjømannskirkene for deg. Flere steder er det nemlig mulig å kjøpe digitale lodd til julelotteri, så her er det mulig for både deg i Norge og i utlandet å delta.

I listen under kan du informasjon om de ulike julemarkedene:

• Aberdeen arrangerer julelotteri med trekning 17. desember. Her er det mulig å kjøpe lodd både i loddbok og digitalt på kirkens nettsider.
  • Albir hadde julemarked 19.-20. november, men trekker vinneren av hovedlotteriet den 18. desember. Det er mulig å kjøpe lodd digitalt.
  • Årets julelotteri på Lanzarote åpner for digitalt loddsalg. blant premiene er brunch på Finca de La Florida Boutique Hotel, kinobilletter og nydelige håndarbeider. Trekningen skjer den 21. desember.
  • Kjøper du lodd i julelotteriet på Mallorca kan du vinne flotte premier som en familiepakke til Dyreparken i Kristiansand, eller portrettfotografering. Du kan kjøpe lodd digitalt. Trekningen skjer 22. desember.
  • Julemarkedet i Singapore åpnet 20. november og vil i år stå fremme til 19. desember, på grunn av korona-restriksjonene i landet.

Disse sjømannskirkene er allerede ferdig med årets julebasar:

• Sjømannskirken i Belgia hadde julemarked i Antwerpen den 27. november og i Waterloo 4. desember.
  • Berlin arrangerte julemarked 4. desember, men er til stede med salgsbod på det skandinaviske julemarkedet i "Kulturbraueri" første og tredje søndag i advent.
  • På Costa del Sol var det julebasar 20. november, med hoppeslott, lykkehjul, juleverksted og loddsalg.
  • Gran Canaria var i år tidlig ute med sitt julemarked, fra 16.-17. november.
  • I Hamburg var det julebasar fra 19. til 21. november.
  • København inviterte til julebasar den 26.-28. november, med blant annet på korsang og møte med Norges ambassadør til Danmark.
  • I Los Angeles/San Pedro ble julemarkedet strukket over ti dager, fra 12.-22. november.
  • Miami holdt julebasar lørdag 20. november, med lynlotteri, kakelotteri og raffle, samt salg av håndarbeider og annet til jul.
  • New York inviterte til julemarked 19.-21 november.
  • I Paris var det julemarked 20. og 21. november.
  • Rotterdam arrangerte julebasar fra 11.-21. november.
  • San Francisco spredte sin julebasar utover flere helger frem mot jul. Det var basar på sjømannskirken 20. og 27. november, samt 6. desember. Lotteriet ble trukket den 6. desember.
  • I Stockholm var det julebasar fra 9. til 28. november.
  • Sveits arrangerte julelotteri med forhåndssalg på nett frem til 24. november.
  • På Tenerife ble vinneren av det digitale julelotteriet trukket 27. november.
  • Torrevieja inviterte også til digitalt julelotteri. Her ble vinneren trukket 20. november.

Saken oppdateres

Lørdag 27. november var det duket for julebasar på Tenerife. Foto: Raquel Borges