Bli Følgesvenn - vår faste giver!

Våre faste givere er sentrale medspillere og en viktig bærebjelke i Sjømannskirken

Bli Følgesvenn - vår faste giver, og hjelp oss å være til stede med omsorg og trygghet for nordmenn langt hjemmefra

kr
Les mer om skattefradrag i Norge her

Som fast giver er du med og gjør en forskjell.

Helt siden 1864 har Sjømannskirken vært en trygg havn for nordmenn i utlandet. Hvert år reiser flere nordmenn til utlandet. Noen flytter for å arbeide eller studere, noen ferierer i et par uker og andre er på langtidsopphold i varmere strøk. Felles for dem alle er at familie og venner hjemme føles langt borte dersom ulykker og kriser skulle skje.

Hvor kommer pengene fra?

Rundt 50% av inntektene til Sjømannskirkens arbeid kommer gjennom statsbudsjettet. Resten er innsamlede midler fra privatpersoner, næringsliv og inntekter fra våre arrangement. Derfor er din støtte helt avgjørende for at vi skal kunne være til stede over hele verden.

Følgesvennene, våre faste givere, er sentrale medspillere og en viktig bærebjelke i Sjømannskirken. Støtte fra våre faste givere betyr enormt mye, og bidrar direkte til at vi kan være til stede og yte hjelp og støtte til nordmenn i utlandet som trenger det.

Som følgesvenn får du:

• Magasinet HJEM med et bredt spekter av intervjuer, reportasjer og historier fra sjømannskirkene i hele verden
  • Tre brev og brosjyrer årlig som oppdaterer deg og gir innsyn i vårt arbeid rundt om i verden
  • Skattefradrag for gaver over 500 kroner
  • Rabatt i Sjømannskirkens nettbutikk

Sjømannskirken er der når nettverket i Norge er for langt borte:

• Vi gir støtte og omsorg til mennesker i krise
  • Vi er der for barn og unge som opplever omsorgssvikt i utlandet
  • Vi er der for ensomme og gamle som trenger hjelp og en hånd å holde i
  • Vi er der for dem som er uheldig og havner på sykehus i utlandet
  • Vi er der for norske studenter som trenger noen å snakke med
  • Vi er der for mennesker som havner i fengsel langt hjemmefra

Støtt Sjømannskirkens arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!