Minnegaver

Midt i sorgen kan det føles meningsfylt å kunne hjelpe andre.

Det er vondt å miste noen man er glad i, noen som har stått deg nær eller bryr deg om. En minnegave kan være en fin og verdig måte å hedre den som har gått bort, og en minnegave støtter en sak som var viktig for den avdøde.

Slik går du fram for å gi en minnegave til Sjømannskirken

• Dersom du ønsker å gi en minnegave til arbeidet vårt ønsker vi gjerne kontakt med deg i forkant av seremonien. Vi ønsker gjerne å vite avdødes navn og få kontaktinformasjon til deg som nærmeste pårørende.
  • Du kan sette i dødsannonsen at du ønskes en minnegave til Sjømannskirken-norsk kirke i utlandet, og at gaven kan settes inn på konto 8220.02.83240 eller VIPPS til #10406. Gaven merkes med navn på avdøde.
  • Du kan avtale med begravelsesbyrået om hvordan gaven kan samles inn. Om du ønsker det kan vi hjelpe med informasjon som kan deles ut eller brukes i forbindelse med seremonien.

Etter seremonien, og etter at gaven er overført oss vil vi sende et takkebrev og en oversikt over hvem som har gitt en gave. Et slikt brev sendes ut om lag 4 uker etter seremonien.

Ta gjerne kontakt med oss på telefonnummer 928 09 016 eller på norgesarbeidet@sjomannskirken.no om du ønsker ytterligere informasjon angående minnegaver.

Din støtte betyr noe, og alle bidrag betyr noe! Vi er svært takknemlige for alle gaver, og vil forvalte gaven med engasjement og ydmykhet!

Gaver på minst 500 kr gir rett til skattefradrag året gaven er gitt. Husk å oppgi ditt personnummer når du betaler for å få skattefradraget. Du kan få fradrag på opptil 25.000 kr årlig.