Gjør reisen tryggere

Bor du i utlandet, eller skal du ut å reise? Last ned nødnummer-appen i dag. Helt gratis!

Sjømannskirkens medarbeidere hjelper daglig nordmenn i små og store kriser i utlandet. Last ned vår nødnummer-app for å gjøre utenlandsoppholdet tryggere.

Stor trygghet på utenlandsreisen

Grete Aastorp, HMS- og kvalitetssjef i SINTEF Energi ASer en av mange som har hatt stor nytte av nødnummer-appen.

På en tur til Montenegro satt jeg på med en taxisjåfør som låste dørene og satte taksameteret på høygir. Han nektet å stoppe. Da fant jeg fram nødnummerappen og telefonnummeret til det lokale politiet, og sjåføren stoppet og satte oss av. Nødnummerappen er en stor trygghet for meg og de andre medarbeiderne våre når vi reiser til utlandet. Grete Aastorp

Appen har:

• Alle lokale nødnummer uansett hvilket land man befinner seg i.

• Ditt eget reiseforsikringsselskap med alarmnummer, polisenummer og annen viktig info.

• Kontaktnummer til pårørende, arbeidsgiver, telefonnummeret til Utenriksdepartementet (UD-OPS), nummer til sperring av kort og nærmeste sjømannskirke.

Appen bruker mobilnettet og GPS til å finne posisjonen din. Når du ringer et av nødnumrene vil GPS-posisjonen din automatisk bli synlig.