MOR10

Konfirmasjon

Konfirmasjon ved Sjømannskirken i Houston

Velkommen som konfirmant til Sjømannskirken i Houston!

Hva er konfirmasjon? Ordet konfirmasjon kan bety både «å bekrefte» og «å gjøre sterk». Konfirmasjonshandlingen er en forbønnshandling hvor vi ber Gud om å velsigne og å styrke hver enkelt konfirmant. Det forutsettes ikke en bekjennelse fra konfirmantens side. Det viktigste med konfirmanttiden er å bli bedre kjent med den kristne tro, der Gud sier ja til oss og vil være en del av våre liv.

Undervisningen Konfirmantene samles til 5 overnattinger på kirken og 1 leir. Vi møtes kl 12 på lørdagen og tar farvel etter gudstjeneste og kirkekaffe på søndagen. I tillegg er konfirmantene med på julebasaren vår i november. Årets leir går til Sjømannskirken i Miami.

En konfirmanttid for alle: Vi ønsker at det skal være mulig for alle å gjennomføre konfirmasjon. Ta kontakt dersom du har behov for spesiell tilrettelegging, så ser vi hva vi får til!

Påmelding: Send oss en mail på houston@sjomannskirken.no Merk: Påmelding konfirmasjon. Egenbetaling for materiell er "suggested donation" på $50,-. I tillegg kommer flybillett til Miami som vi vil gjøre så billig som mulig. Dersom økonomi er til hinder for deltakelse må dere ta kontakt med oss, da finner vi en løsning.

Dato for konfirmant-samlinger:

Oktober 5.-6. Oppstart og Texas dag.

November 1.-3. Basar og ikke overnatting

Desember 14.-15. “konfhelg” og “Synge julen inn”

Januar 11.-12. “konf-helg” og juletrefest

Februar 13.-15. “konfleir” til Miami

Mars 8.- 9. “konf-helg” og avslutning

April 13. Konfirmasjonsgudstjeneste.

Konfirmantundervisningen vil bli ledet av Sjømannsprest Line Kvalvaag og Trosopplærer Øystein Bang samt ungdomslederne på kirken.

Vi gleder oss!