PF hybelen i Sjømannskirken i London

Loftshybelen i Sjømannskirken i London vil ikke lenger være tilgjengelig for utleie. Informasjon om dette ligger også på Presteforeningens hjemmesider.

Hybelen på loftet i Sjømannskirken i London har vært leid ut i mange år til korttidsopphold. Det har også over flere år vært en avtale med Presteforeningen om reduksjon i pris for medlemmer som ønsket å benytte den. Dette har gitt den kallenavnet «PF-hybelen», selv om den naturligvis er kirkens hybel, har det vært en fin tradisjon og et godt samarbeid mellom Sjømannskirken i London og Presteforeningen.

Under pandemien, og siden, har hybelen ikke vært tilgjengelig for utleie. Den vil heller ikke være tilgjengelig i fremtiden. Byggeprosjektet, som har vært lenge planlagt, og som avsluttes sommeren/høsten 2024, innebærer at den fremtidige virksomheten i hele Sjømannskirke-anlegget vil bli gjennomgått i sin helhet.

Utbyggingen innebærer overnattingsmuligheter, ikke for privatpersoner, men for ulike grupper og lag på besøk. Det er likevel et ønske om at det også i fremtiden skal gis et tilbud noe liknende det som ble gitt gjennom Loftshybelen. Form og fasong på et slikt mulig tilbud, og i hvilken grad det også vil være et samarbeid med PF, vil bli avklart i løpet av 2025.

Dette betyr at det fra nå av ikke er et overnattingstilbud ved Sjømannskirken, lik «PF-hybelen» i sin tid var, frem til ny informasjon blir gitt på hjemmesidene til Sjømannskirken i London og Presteforeningen.

Dag Magnus Hopstock Havgar,
Sjømannsprest/daglig leder Sjømannskirken i London