Velkommen til bryllup i Thailand

Den beste rammen for ditt bryllup!

Vi er svært glade for at mange ønsker å komme til Thailand - smilets land - for å gifte seg. Her finner du mange eksotiske strender og fantastiske naturperler som
gir en flott ramme rundt ditt bryllup, din bryllupsfest og reise.

Den norske sjømannskirken i Pattaya kan vie to norske borgere, eller en norsk borger med en borger fra et tredje land (ikke Thailandsk borger).
En vielse med
Sjømannskirken i Thailand følger norsk lov.

Vi prøver ellers å være så fleksible som mulig ved valg av sted.
De mest populære stedene for vielser finner du på følgende steder:

Sentral Thailand:    Bangkok, Hua Hin og Cha-Am.
Øst-Thailand:          Pattaya/Jomtien og øyene utenfor, Koh Lahn, Koh Samet & Koh Chang.
Sør-Thailand:          Phuket, Krabi og Phi Phi,Koh Samui, Koh Phangan og tilstøtende øyer.
Nord-Thailand:       Chiang Mai og Chiang Rai.

VELG STED OG TIDSPUNKT FOR VIELSEN

1. FOR VIELSER PÅ SJØMANNSKIRKEN ELLER I KIRKENS NÆROMRÅDER (inne 30 min. kjøretur fra kirken) har vi vielser tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag kl. 14.00. Reserver ønsket dato, klokkeslett i vårt bookingskjema. Følg lenken under.

I Pattaya: Velg dato for vielse her

2. FOR VIELSER ANDRE STEDER I THAILAND
kan du sende inn forespørsel om dato og tidspunkt. Vi sjekker dernest om vi har en prest ledig for aktuelle tidspunkt, og oppdaterer dere pr. e-post. Så avtaler vi nærmere om detaljene.

Andres steder i Thailand:  Send inn forespørsel om tidspunkt her

SEND INN KONTAKTSKJEMA OG MUSIKKØNSKER
Vi trenger å få oversendt kontaktdata for brudeparet annen info. for vielsen. Følg lenken under og fyll inn nødvendig informasjon i vårt kontaktskjema og legge inn foreløpig musikkønsker for seremonien.

Send inn kontaktskjema her

SEND INN PRØVINGSATTEST
For å kunne bli viet, må dere skaffe en prøvingsattest fra skatteetaten. Prøvingsattesten må være utstedt av Skatteetaten i Norge, også når en av dere er fra et annet land. Prøvingsattest på engelsk blir ikke godkjent, heller ikke i oversatt versjon.
Følge lenken under for all nødvendig informasjon om hvordan dere søker om prøvingsattesten, samt et skjema som kan brukes for å sende inn søknaden til oss.

Send inn din prøvingsattest her

VIGSELSSAMTALE

Før selve seremonien inviterer jeg til en hyggelig bryllupssamtale på Sjømannskirken eller på hotellene. Her kan vi bli litt mer kjent med hverandre og avtale det praktiske for handlingen og innholdet i seremonien. Tid for samtalen avtaler vi i forkant på e-post. Selve samtalen kan også ha på Teams/Messenger senest en dag før seremonien.

Sjømannsprest Helle Maria Wolstad
E-post: Thailandvielse@sjomannskirken.no
Mob. +66 (0)85 137 6611

Hva koster det?

Vielse på Sjømannskirken i Pattaya:  NOK 6800,- (Inkl. prest, organist, enkel blomsterdekorasjon, lys og enkel servering)

Vielse i Bangkok og Rayong: NOK 8 500 (Inkl. reise og kost)

Vielse på Koh Samet: NOK 7300,- Reisekostnader, kost og hotell (og/eller evt. speedbåt tilbake) kommer i tillegg, og vil bli etterfakturert.

Vielse på Hua Hin og Cha Am: NOK 8500,- Reisekostnader og hotell kommer i tillegg og vil bli etterfakturert.

Vielse andre steder i Thailand f.eks. Phuket, Krabi, Koh Samui,Chiang Mai: NOK 8500,-. Reisekostnader, kost og hotell (1 til 2 døgn) kommer i tillegg og vil bli etterfakturert.

Forbønn for borgerlig inngått ekteskap har samme pris som vielse.

Utgifter til blomster og musikk dekkes av brudeparet for alle vielsessteder utenom vielse på Sjømannskirken der organist og blomsterdekorasjon er inkludert i prisen.

Kansellering av vielse

Ved eventuell kansellering av vielse mindre enn én måned før den planlagte vielsesdatoen, påløper en avbestillingsavgift på 1500 NOK.

Ved flyreiser til vielsessted, må vi vanligvis bestille og betale billettene i god tid før vielsen.  Ved eventuell avbestilling etter at vi har kjøpt flybilletter, må brudeparet selv dekke billettutgifter pluss 1 000 NOK ,- i adm. utgifter.

Vigselssamtalen

I løpet av uken før vielsen har presten en samtale med dere. I samtalen blir vi litt kjent og avtaler de siste detaljene for vielsen.

Vigselsseremonien
Det er den samme seremonien som brukes i kirken i Norge. En vielse varer normalt 20-35 minutter alt ettersom hvor mye man ønsker av sang/musikk eller andre innslag.
Det er mulig å velge både norsk og engelsk som språk i vigselen.

Mer om vigselsseremonien her