Vielse i København

Hjertelig velkommen til bryllup på Sjømannskirken i København ! Velg tidspunkt for vielse på denne siden

VIELSE PÅ SJØMANNSKIRKEN
De fleste som gifter seg i København velger vielse i selve sjømannskirken.

Her er alt lagt til rette med et flott kirkerom for vielse og romslige lokaler for sammenkomst etter vielsen.

I den blå informasjonsboksen til høyre finner du litt mer informasjon om vigselssamtale, reservasjon av dato for vielse, betaling etc.

Bruk skjemaet under for å reservere fast vielsesdato på Sjømannskirken.

Etter innsendelse av skjema nederst på denne siden sender vi deg en e-post med bekreftelse på reserverasjon og betaling, samt ytterligere informasjon for vielsen.

VIELSE ANDRE STEDER I KØBENHAVN ELLER
 DANMARK
Men det er også mulig å vie seg andre steder i København eller Danmark.
For vielser andre steder enn på selve sjømannskirken, må dere selv stå for leieavtalen med aktuelle kirke, hotell, villa, slott etc., og eventuelt bruke en bryllupsplanlegger for praktisk tilrettelegging og gjennomføring. Sjømannskirken sender da en prest til ønsket sted for å gjennomføre selve vielsen. Dere må ta kontakt med oss gjennom lenken under, før dere reserverer tidspunkt og betaler.

Følg denne lenken dersom du ønsker vielse andre steder i København eller Danmark

Her kommer du tilbake til kirkens bryllupsside

RESERVER TIDSPUNKT FOR VIELSE PÅ SJØMANNSKIRKEN I SKJEMAET UNDER

Velg dato

Tidspunkt for vielser

Våre faste dager for vielser på Sjømannskirken i København i 2023 er onsdag kl.13.00 og kl. 14.30, samt lørdager kl. 12.30, 14.00 og 15.30.

For vielser andre steder i København og Danmark forøvrig, kan dere sende inn datoønske, så avtaler vi nærmere.

Vigselsamtalen

Dagen før vielsen har presten en samtale med dere. I samtalen blir vi litt kjent og avtaler de siste detaljene for vielsen.

Vigselssermonien
Det er den samme seremonien som brukes i kirken i Norge. En vielse varer normalt 20-30 minutter alt ettersom hvor mye man ønsker av sang/musikk eller andre innslag.

Priser for vielse

Vielse på Sjømannskirken i København koster 6500 NOK. Dersom man ønsker organist koster dette NOK 1500.

Forbønn for borgerlig inngått ekteskap koster det samme som for vielser.  Seremonien avholdes på sjømannskirken.
Kontakt oss på e-post for nærmere avtale.

Kansellering av vielse:
Ved eventuell kansellering av en vielse mindre enn én måned før den planlagte vielsesdatoen, påløper en avbestillingsavgift på 1500 NOK.

Musikk

Vi har organist i vielsene som spiller brudemarsjene og akkompagnerer til salmene. CD-spilling og annen elektronisk musikk brukes ikke i Sjømannskirken i København.

Les mer om musikkvalg her