Basilica de la Purisima Concepción, Barcelona.

Vielser i Basilica de la Purisima Concepción i Barcelona.

Vielsen skjer etter norsk vigselsrett, men med det tillegg at ingen av brudefolkene kan være spansk statsborger og minst èn må være norsk statsborger.

Sjømannskirken leier Basilica de la Purisima Concepción for vielser i Barcelona. Concepción har en katedral og en mindre kirke. Vi leier den mindre kirken på faste dager gjennom året. Kirken fungerer godt både for små og store bryllup. Kirken har en flott patio og klosterhage som egner seg godt til fotografering.

Ønsker du å gifte deg i denne kirken reserverer du en ledig dato og tidspunkt, og betaler for vielsen i skjemaet under.

Ved innsendelse av skjema sender vi deg en e-post med bekreftelse på reserverasjon og betaling, samt ytterligere informasjon.

For vielser på andre steder i Barcelona enn Basilica de la Purisima Concepción

Ønsker du å arrangere bryllup andre steder enn Basilica de la Purisima Concepción, må brudepar selv stå for lokaler og praktisk organiseringen av vielsen.

Dersom du ønsker vielse andre steder i Barcelona enn Basilica de la Purisima Concepción kan du registrere ditt ønske for vielsesdato og tidspunkt her.

Tilbake til kirkens bryllupsside

RESERVER DATO FOR VIELSE I BASILICA DE LA PURISIMA CONCEPIÓN HER

Velg dato

Brudefolk 1

Brudefolk 2

Informasjon

Vielse i Basilica de la Purisima Concepción

Vi benytter den lille kirken i Basilica de la Purisima Concepción som vår faste vielsessted i Barcelona.

Vielser i Basilica'en er kl. 15.00 og kl. 16.00 på utvalgte torsdag og fredager.
(Noe av disse datoene er kan allerede være reserverte. Sjekk i kalenderen.)

Vielsesdatoer 2024

Mars: 22, April: 19, Mai: 3, 4, 23 og 24,    Juni: 6,7, 20 og 21,   Juli: 4, 5 og 26, August: 9 September: 5, 6, 19 og 20,  Oktober: 4 og 25.

Vielsesdatoer 2025

Mars: 21, Mai: 2 og 23,  Juni: 27,   Juli: 11 og 25, September: 5, 18 og 19,  Oktober: 3 og 24

Vielse andre steder i Barcelona

Ønsker dere å ha vielsen andre steder enn i Basilica'en, avtaler vi nærmere om sted og tidspunkt. Bruk lenken under for å registrer sted og ønsket tidspunkt.

Registrere ønske om tidspunkt for vielse andre steder i Barcelona her.

Vigselssamtale med presten

Før vielsen blir det en vigselssamtale med Sjømannspresten. Den varer ca. 1 time. Samtalen foregår vanligvis på Teams eller på telefon.

Vigselseremonien

Vi bruke samme vielsesseremonien som i kirken i Norge. Vielsen varer vanligvis i 20-35 minutter, alt ettersom hvor mye man ønsker av sang/musikk eller andre innslag.
OBS. Det kan være mye trafikk i Barcelona om ettermiddagen, så beregne god tid, slik at vielsen kan begynne til rett tid.
Adresse: Carrer de Roger de Lluria 70, 08009 Barcelona.

Vigselsavgift

Vigselavgiften for vielser i Basilica de la Purisima Concepcion er, 16000,- kroner.  Avgiften inkluderer leie av kirke og prestens reise t/r Mallorca.

Vielser på andre steder enn Basilica de la Purisima Concepció  (ikke mer enn 1 time fra Barcelona), koster også 16 000 kroner inkl. prestens reise t/r Mallorca.
Men leie av andre lokaler for vielsen må brudeparet ordne med selv.

Fornyelse av ekteskapsløftene og Forbønn for borgerlig inngått ekteskap koster det samme som for vielse.
Kontakt oss på e-post:
mallorcavielse@sjomannskirken.no
for nærmere avtale.

Bryllupsavgiften betales samtidig som dere reserverer dato for vielsen. Dere får full refusjon av beløpet dersom bestillingen kanselleres inntil 2. mnd. før vielsen. Ved kansellering mindre enn to måneder før vielsen trekkes 2000 kroner av innbetalt beløp.