Vielse andre steder på Mallorca

Vielser andre steder på øyen, eller vielser med alternativ tidspunkt på sjømannskirken

Vielsen skjer etter norsk vigselsrett, men med det tillegg at ingen av brudefolkene kan være spansk statsborger og minst èn må være norsk statsborger.'

1. Vielsen på Sjømannskirken på Palmanova
Vielsen på Sjømannskirken på Palmanova avholdes primært på tirsdag, onsdag og torsdag klokken 14.00 og 16.00.
(I perioden 1. nov. 2024 til 1.mars 2025, har vi dessverre ikke prest, og kan derfor heller ikke foreta vielser lokalt.)

Reserver fast dato og tidspunkt for vielse på sjømannskirken i Palmanova

2. Vielser på andre steder på Mallorca eller på alternative tidspunkt i sjømannskirken
Dersom du ønsker et annet tidspunkt for vielse på sjømannskirken, eller du ønsker å gifte det et annet sted på øyen kan du sende inn en forespørsel om dette i skjemaet under. Når vi har mottatt din forespørsel, sjekket vi om vi har ledig prest på ønsket dato og tidspunkt, og tar snarlig kontakt med dere for nærmere avtale.

Send inn forespørsel i skjemaet under

Her kommer du tilbake til kirkens bryllupsside

Brudefolk 1

Brudefolk 2

Informasjon

Vigselsamtale

Vigselssamtalen finner sted kort tid før vielsen. Samtalen varer ca. én time, og den inneholder blant annet en gjennomgang av alt det praktiske rundt selve vigselen.
Samtalen kan også foregå på Teams eller telefon.

Vigselseremoni
Det er den samme seremonien som brukes i kirken i Norge. En vielse varer normalt 20-35 minutter alt ettersom hvor mye man ønsker av sang/musikk eller andre innslag.

Priser for vielse

En vielse på Sjømannskirken i Palmanova koster Nok 7000,-
Her serverer vi også vafler og kaffe til alle gjester etter vielsen.

Vielse i andre kirker på Mallorca koster
Nok 11000,-

Ved vielse i annen kirke enn sjømannskirken i Palmanova/Mallorca, må brudeparet selv stå for leieavtalen med vedkommende kirke, hotel, villa, og eventuelt bruke en bryllupsplanlegger.

Fornyelse av ekteskapsløftene og Forbønn for borgerlig inngått ekteskap koster det samme som for vielse.
Kontakt oss på e-post: mallorcavielse@sjomannskirken.no
for nærmere avtale.

Bryllupsavgiften betales samtidig som dere reserverer dato for vielsen. Dere får full refusjon av beløpet dersom bestillingen kanselleres inntil 2. mnd. før vielsen. Ved kansellering mindre enn to måneder før vielsen trekkes 2000 kroner av innbetalt beløp.

Musikk

Normalt bruker vi trådløs høyttaler i kirken. Gjester som spiller og synger kan også være et godt alternativ.
Det er vanlig med to salmer, en i begynnelsen og den andre på slutten av vielsen + musikk-/sanginnslag, men det er opp til hvert enkelt brudepar å bestemme.

Lese mer om musikk her