Se alle våre webinarer her

Velkommen til webinarer med ulike tema sentrale i Sjømannskirkens arbeid.

Sjømannskirken har mange ansatte med spesialkompetanse på ulike felt. Vi ønsker nå å by på noen av dem via digitale flater.

Webinaret har inntil 45 minutters varighet. Først omlag 20 minutters faglig foredrag, før vi åpner for spørsmål og kommentarer fra deltakerne. Plattformen vi bruker er Zoom.

Dersom du ikke kan følge webinaret direkte, kan du se webinarsendingen i etterkant. Vi legger ut video av webinaret påfølgende dag.

Tidligere webinarer:

Webinar med Ingrid Nyhus
Selvmordsforebygging – hvordan kan vi alle bidra?

Webinar med ambulerende sjømannsprest, Stein Vangen
Forstå deg selv når krisen rammer

Webinar med familieterapeut i familieveiviseren, Irene Seglem
Fortsatt foreldre - hvordan skape et godt nok foreldresamarbeid etter samlivsbrudd?

Se hele webinaret her.

Margit Vea jobber på Sjømannskirken i Tenerife og forteller om at god mat er god omsorg!
Spis deg til bedre helse i kropp og sjel.

Se hele webinaret her.
Last ned presentasjonen her.

Hverdagsliv i utlandet fra barnets perspektiv
Å være familie i utlandet krever noe ekstra av familien. Webinar ved Grete Peralta, sosionom og familieterapeut i Sjømannskirkens Familieveiviseren.

Jan Stellef Rønningen, leder for beredskap næringsliv
Verktøy til hvordan du kan bli en bedre lytter, hvordan du stiller de gode spørsmålene og hvordan tørre å gå inn i de vanskelige temaene.

Sjømannskirkens studentprester og studentdiakon
Tett på norske studenter i utlandet, til hverdags, fest og i krise - nå også koronakrise.

Se hele webinaret her.

Irene Seglem og Torun Rundhovde Mørenskog i Sjømannskirkens Familieveiviser i Spania
Familieperspektiver og betydningen av å anerkjenne barns følelser.

Steinar Rishaug, sjømannsprest og familieterapeut
Konflikt og konflikthandtering – korleis bidra til eit konfliktløysande fellesskap.

Se hele webinaret her.
Her kan du laste ned presentasjonen.

Knut Lyngseth og Øyvind Aadland, ambulerende prester i Afrika
Kulturell forståelse av krise. Korona i en afrikansk kontekst.

Webinar om Nettkonfirmant