Kontaktskjema, - og litt om musikk

Etter at dere har valg dato og tid for vigselen og sendt inn søknad om prøvingsattest, er tiden inne for å sende inn kontaktskjema og starte planleggingen av seremonien.

MUSIKK

I samarbeid med prest og kirkemusiker velger dere musikk og salmer og eventuelt andre innslag. I oversikten til høyre ser dere gangen i seremonien og noen forslag til salmer og inn- og utgangsmusikk. Dersom dere allerede nå har noen ønsker, skriv det gjerne i påmeldingsskjemaet nedenfor.

MANGLER DERE VITNER?

Forloverne trenger ikke å være tilstede under selve vigselen, men det skal være to vitner tilstede utenom prest og brudepar. Kirkens ansatte kan være vitne dersom vigselen skjer på Sjømannskirken i Torrevieja. Mer av i skjemaet under om dere ønsker at Sjømannskirken stiller med vitner.

SERVERING ETTER VIELSEN

For bryllup på Sjømannskirken i Torrevieja, kan dere bestille kaffe og vafler for servering etter vielse. Pris for kaffe og vafler er 8 euro per kuvert.

Bestill servering her

Her kommer du tilbake til vår bryllupsside

Brudefolk 1

Brudefolk 2

Annen informasjon

Fra tid til annen ønsker vi å dele bilder av brudeparene våre i sosiale medier og på hjemmeside. Kryss av dersom dere gir oss tillatelse til å gjøre dette.

Planlegg seremonien

Vi følger Den norske kirkes ordning for vigsler.
Seremonien inneholder:

• Inngang med inngangsmusikk
  • Velkomstord ved prest
  • Salmer
  • Tekstlesning fra Bibelen
  • Tale ved prest
  • Ekteskapsløfter
  • Eventuelt overrekkelse av ringer
  • Bønn for brudeparet og Fader vår
  • Velsignelse
  • Utgang med utgangsmusikk

Dette er hovedordningen, og i samarbeid med brudeparet tilrettelegger vi en seremoni som passer for akkurat dere. Gjester eller innleide aktører kan gjerne medvirke med musikk og symbolhandlinger flere steder i seremonien. Dette kan være solosang, musikalske innslag, høytlesning av dikt eller annet.

Forslag til salmer

• Store Gud, vi lover deg, nr. 280
  • Gud du er rik! Din godhet er stor, nr. 715
  • Til himlene rekker din miskunnhet, nr. 312
  • Din hånd i min (står ikke i salmeboka)
  • Du er en gave, gitt meg av livet (står ikke i salmeboka)

Foto: AJ Photography

Forslag til bryllupsmarsjer

Fra lenken under kan dere lytte dere igjennom 30 marsjer som gjerne kan være aktuelle for bryllupet.

30 forslag til bryllupsmarsjer

Servering etter seremonien?

For bryllup på Sjømannskirken i Torrevieja, kan dere bestille servering av kaffe og vafler for servering etter vielse. Pris for kaffe og vafler er 8 euro per kuvert.

Bestill servering her

Nyttige lokale kontakter

Vi har en liste med kirkens støttespillere, som støtter oss økonomisk. Bruk gjerne disse når dere planlegger vielsen:

FOTOGRAF:
Andrew J. Filipowicz
Tlf.: +34 671 589 185
E-post: andrew@ajphotography.eu
www.ajphotography.eu

BRYLLUPSPLANLEGGER:
Let's Go to Spain - Gunvor Guttormsen
Tlf.: + 34 637 87 87 68
E-post: post@spaniaopplevelser.no